۹ ترند (trend) ضروری طراحی رابط کاربری (UI) مورد نیاز شما در سال ۲۰۱۸

عبارت “هیچ موقع دیر نیست.” مربوط به ایجاد یک تصویر اولیه خوب نیست. شما در معرض خطر از دست دادن کاربران هستید اگر آن ها در نگاه اول رابط کاربری (UI) اپلیکیشن شما را دوست نداشته باشد. به همین دلیل رابط کاربری بسیار اهمیت دارد. به معنای واقعی کلمه اولین چیزی است که کاربران حتی قبل از شروع به تعامل با یک محصول می بینند.

بر اساس تحقیقات گوگل ، ۲۶ درصد از تمام برنامه های نصب شده بیش از یکبار استفاده می شود. دلیل اصلی آن UI بد برنامه است. بر این اساس برای جذب کاربران به رابط کاربری شما باید از آخرین ترند (trend) طراحی پیروی کنید.

دلایل ادامه دادن با ترند (trend) های رابط کاربری

ترند (trend) UI نه تنها برای برآورده ساختن نیازهای زیباشناختی کاربران است، بلکه به آنها قابلیت استفاده با سطح بالایی ارائه می دهد.  بنابراین، اگر شما از این ترند (trend) عاقلانه استفاده کنید، کاربران راضی تری خواهید داشت.

دلایل ادامه دادن با ترند (trend) های رابط کاربری در تصویر بالا:

  • حس بهتر
  • افزایش اعتماد
  • سهولت در استفاده

 

تاثیر بر حالت

مطالعات متعدد نشان می دهد که رنگ ها بر حالت ما تاثیر می گذارند. به این ترتیب یک پالت رنگ میتواند کاربران ما را پرتکاپو کند، در حالی که یکی دیگر میتواند بی حس کند. وظیفه ما این است که آنها را خندان و احساس هماهنگی زمانی که آنها با طراحی رابط کاربری ما روبرو هستند.

یک طراحی بصری خوب به نظر می رسد که باعث جذب کاربر می شود و توجه آن ها برای مدت زمان طولانی حفظ می کند.

ایجاد اعتماد

طرح های بسیار زیبا و جلا به اعتماد کاربران کمک می کند. این موضوع ناخودآگاه است که می گوید اگر یک شرکت توجه خاصی به ظاهر وب سایت یا برنامه تلفن همراه خود داشته باشد – محصولات/خدمات آنها نیز خوب است.

 

برنامه را برای استفاده آسان کنید

وظیفه اصلی طراحی این است که برای ساخت رابط های دستوری و واضح که باید به آسانی با آن ها تعامل کرد. آن ها احتیاج برای عملکرد های دستی را کاهش می دهند که باعث صرفه جویی در زمان کاربر می شود و وب سایت یا اپلیکیشن را برای استفاده کاربر آسان می کند.

ترند (trend) های رابط های کاربری وب

ابتدا بیاید ترند (trend) های رابط های کاربری را در نظر بگیریم

۱٫ رابط یک پارچه

مثال خوب در این زمینه وب سایت Loveforiceland است. چیزی که هست تمام محتوا در یک صفحه قرار گرفته است و بدون هیچ جابجایی صفحه بارگذاری می شود زمانی که کاربر روی آن کلیک می کند. این روش، کاربر در واقع صفحه اصلی را ترک نمی کند چون تمام دیتا در آن چیده می شود.

۲٫ تایپوگرافی

تیتر های بزرگ و فونت های غول پیکر در ترکیب با انیمیشن های ملایم در امسال رایج شده اند. اگر این ترند (trend) را در یک وب سایت بکار برید، به چشم زیبا می آید حتی اگر در تمام سایت محتوایی دیده نشود. این به خاطر این است که تایپوگرافی می تواند جایگزین محتوا شود و زیبا به نظر آید. وب سایت Re-Create یک مثال خوب از این ترند (trend) است.

۳٫ ترانزیشن های گرادیان

اگر رنگ گرادیان برای مدت زمان طولانی اکنون مرسوم است. سپس در سال ۲۰۱۸ ما ربرو خواهیم شد ترند (trend) ارتباط با یک انتقال ملایم از یک گرادیان به اقدامی دیگر. برای مثال، گرادیان ها در وب سایت های  Symmod و Spotify .

۴٫ تصاویر سفارشی

دیگر ترند (trend) مهم در سال ۲۰۱۸ بالا بردن کیفیت تصاویر است. این برکسی پوشیده نیست که تصاویر سفارشی اجازه می دهد تا وب سایت ها یک سبک منحصر به فرد داشته باشند که باعث می شود کاربران تجربه بهتری داشته باشند. به هرحال، این مسئله نه تنها تصاویر طراحی شده بلکه عکس ها را هم شامل می شود. فقط از یک مسیر اصلی استفاده نکنید. اطمینان حاصل کنید که تصاویر منحصر به فرد هستند یا حداقل خوب به نظر می رسند، کاربران ممکن است فکر کنند در این جا چیز جالبی نخواهند یافت.

۵٫WebGL

این یک کتابخانه بر پایه جاوا اسکریپت است که توزیع می کنند با رندر کردن گرافیک های سه بعدی.

این چه ارتباطی با طراح رابط کاربری دارد؟ به کمک آن، شما قادر به طراحی شیوه های کاملا جذاب از تعامل با بازدید کنندگان وب سایت خود هستید. Awwwards  امکانات بیش از ۵۰۰ وب سایت با این کتابخان ایجاد شده است، پس شما می توانید توانایی های آن را بررسی کنید.

۶٫ ویدیو در وب سایت

ویدیو همواره ایده خوبی بوده است. در سال ۲۰۱۸، این نوع ازمحتوا جذب را افزایش داده و حتی از عکس و نوشته مهم تر می شود. همچنین، راحت تر است اشتراک گذاری ویدیو با دوستان به این معنی که به راحتی به آن ها سرایت می کند. به عنوان مثال، وب سایت Mediaboom.

این عالی خواهد بود اگر ویدیو هایی که استفاده می کنید مشابه با لحن وب سایت باشند، چون آن ها یکدیگر را کامل می کنند. اما بخاطر داشته باشید ویدیو ها همچنین باید تک باشند به خاطر متناسب بودن با پروژه تان و احساسات ضد و نقیض را در کاربرانتان ایجاد نکنید.

 

ترند (trend) های طراحی رابط کاربری موبایل

وقت آن است ترند (trend) های طراحی رابط کاربری در موبایل در سال ۲۰۱۸ را بررسی کنیم.

  • UI (رابط کاربری) را کم کن و بیشتر به UX (تجربه کاربری) بپرداز.
  • تعامل
  • رنگ ها را ملایم تر و تار تر کن.

۷٫ تمرکز بیشتر به روی تجربه کاربری (UX)

ترند (trend) های تجربه کاربری و قوانین چیز هایی هستند که شما باید آنها را همیشه انجام دهید. اگر می خواهید یک برنامه موبایل ارزشمند ایجاد کنید، باید سهولت استفاده با رابط کاربری تمیز و راحت را ترکیب کنید. قاعده اصلی ای که شما باید در نظر داشته باشید این است که UI باید موثر باشد، نه تنها زیبا.

۸٫ تعامل

طراحی برنامه تلفن همراه شما باید با کاربران ارتباط برقرار کرده و به اعمال آنها پاسخ دهد. به عبارت دیگر، هر عنصری که کاربر می تواند با آن ارتباط برقرار کند، باید بازخورد صحیح را بدون تغییرات بی دلیل ارائه دهد.

۹٫ رنگ های تسکین دهنده (ملایم)

این درست است که، ترند (trend) های رابط کاربری امسال به رنگ های روشن نه می گوید و بیشتر به رنگ های ملایم و مات می پردازد. این باعث می شود که برنامه شما لطیف و خوب به نظر رسد. شمامیتوانید مثال ها را در Dribbble اینجا و اینجا مشاهده کنید.

 

دلایل بازطراحی رابط کاربری برنامه موبایل یا وب

بیاید دلایل نیاز بازطراحی یک اپ موبایل یا وب را بررسی کنیم.

  • کسب و کار شما تغییر کرده باشد.
  • محصول شما کند کار می کند.
  • محصول شما از مد افتاده است.
  • شما می خواهید محصول شما در بورس رقابت قرار گیرد.
  • رابط کاربری محصول شما شلوغ و عناصر اضافی دارد.

رابط کاربری شلوغ دارد

رابط کاربری شما باید مینیمال (حداقلی) باشد، پس اگر تعداد زیادی عناصر در یک صفحه وجود دارد شما باید در ظاهر تجدید نظر کنید. در صورتی که مطمئن نیستید، سعی کنید از کاربران بخواهید امتیاز دهی کنند.

 

شما می خواهید محصول شما در بورس رقابت قرار گیرد

تعداد باورنکردنی اپلیکیشن در برنامه های مختلف و سایت های اینترنتی وجود دارد. برای ماندن، برنامه شما دائما باید تکامل پیدا کند. شرکت های شناخته شده سعی دارند مجددا محصولات خود را مجددا طراحی و یا حتی بارها و بارها تولید کنند تا بتوانند به روز شوند و کاربران خود را به روش های مناسب تره تعامل ترغیب کنند.

 

محصول شما کند کار می کند

هیچ کس انتظار را دوست ندارد. بیشتر کاربران یک وب سایت را می بندند یا یک برنامه را پاک می کنند اگر باعث شود زمان زیادی را منتظر بگذارد. این برای کاربر آسان تر است تا یک محصول مشابه را پیدا کند تا زمانشان را با یک برنامه کند تلف کنند. در صورتیکه صاحب یک وب سایت هستید و می خواهید ببینید چه میزان از سرعت بارگذاری کافی است – می توانید از ابزار GTmetrix استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا ضعف سایت خود را بیابید و گزارش مفصلی را ارائه می دهد.

 

کسب و کار شما نیاز به تغییر دارد

اگر بگوئیم، وب سایت تجارت الکترونیک یا برنامه تجارت الکترونیک یک نوع کالاها را به فروش می رساند و سپس شروع به فروش محصولات کاملا جدید کرد – زمان فکر کردن به طراحی مجدد است.

 

 قدیمی شده

اگر محصول شما چند سال پیش طراحی و توسعه داده شده – از تاریخ گذشته است و باید گزینه بازطراحی را در نظر بگیرید.

 

قالب فارسی