۹ روند ضروری طراحی رابط کاربری (UI) مورد نیاز شما در سال ۲۰۱۸

عبارت “هیچ موقع دیر نیست.” مربوط به ایجاد یک تصویر اولیه خوب نیست. شما در معرض خطر از دست دادن کاربران هستید اگر آن ها در نگاه اول رابط کاربری (UI) اپلیکیشن شما را دوست نداشته باشد. به همین دلیل رابط کاربری بسیار اهمیت دارد. به معنای واقعی کلمه اولین چیزی است که کاربران حتی قبل از شروع به تعامل با یک محصول می بینند.

بر اساس تحقیقات گوگل ، ۲۶ درصد از تمام برنامه های نصب شده بیش از یکبار استفاده می شود. دلیل اصلی آن UI بد برنامه است. بر این اساس برای جذب کاربران به رابط کاربری شما باید از آخرین روند طراحی پیروی کنید.

دلایل ادامه دادن با روندهای رابط کاربری

روند UI نه تنها برای برآورده ساختن نیازهای زیباشناختی کاربران است، بلکه به آنها قابلیت استفاده با سطح بالایی ارائه می دهد.  بنابراین، اگر شما از این روند عاقلانه استفاده کنید، کاربران راضی تری خواهید داشت.

دلایل ادامه دادن با روندهای رابط کاربری در تصویر بالا:

  • حس بهتر
  • افزایش اعتماد
  • سهولت در استفاده

 

تاثیر بر حالت

مطالعات متعدد نشان می دهد که رنگ ها بر حالت ما تاثیر می گذارند. به این ترتیب یک پالت رنگ میتواند کاربران ما را پرتکاپو کند، در حالی که یکی دیگر میتواند بی حس کند. وظیفه ما این است که آنها را خندان و احساس هماهنگی زمانی که آنها با طراحی رابط کاربری ما روبرو هستند.

یک طراحی بصری خوب به نظر می رسد که باعث جذب کاربر می شود و توجه آن ها برای مدت زمان طولانی حفظ می کند.

ایجاد اعتماد

طرح های بسیار زیبا و جلا به اعتماد کاربران کمک می کند. این موضوع ناخودآگاه است که می گوید اگر یک شرکت توجه خاصی به ظاهر وب سایت یا برنامه تلفن همراه خود داشته باشد – محصولات/خدمات آنها نیز خوب است.

 

برنامه را برای استفاده آسان کنید

وظیفه اصلی طراحی این است که برای ساخت رابط های دستوری و واضح که باید به آسانی با آن ها تعامل کرد. آن ها احتیاج برای عملکرد های دستی را کاهش می دهند که باعث صرفه جویی در زمان کاربر می شود و وب سایت یا اپلیکیشن را برای استفاده کاربر آسان می کند.

روند های رابط های کاربری وب

ابتدا بیاید روند های رابط های کاربری را در نظر بگیریم

۱٫ رابط یک پارچه

مثال خوب در این زمینه وب سایت Loveforiceland است. چیزی که هست تمام محتوا در یک صفحه قرار گرفته است و بدون هیچ جابجایی صفحه بارگذاری می شود زمانی که کاربر روی آن کلیک می کند. این روش، کاربر در واقع صفحه اصلی را ترک نمی کند چون تمام دیتا در آن چیده می شود.

۲٫ تایپوگرافی

تیتر های بزرگ و فونت های غول پیکر در ترکیب با انیمیشن های ملایم در امسال رایج شده اند. اگر این روند را در یک وب سایت بکار برید، به چشم زیبا می آید حتی اگر در تمام سایت محتوایی دیده نشود. این به خاطر این است که تایپوگرافی می تواند جایگزین محتوا شود و زیبا به نظر آید. وب سایت Re-Create یک مثال خوب از این روند است.

۳٫ انتقال گرادیان

 

مطلب در حال تکمیل شدن …